Pagina's

zaterdag 15 mei 2010

Start to veggie!


Alhoewel ik nu niet bepaald op en top carnivoor ben zou ik niet helemaal zonder vlees kunnen. Daarvoor lust ik net te graag vlees en net te weinig vleesvervangers en soorten groenten. Ik sta er wel op dat er elke dag (verse) groenten gegeten worden, maar helaas eten we zelden vegetarisch. Het zal eerder toevallig zijn dat ik eens pasta klaarmaak met enkel groentjes, of een quiche zonder vlees of vis. Daarom wil ik vanaf nu bewust, volgens het concept van 'Donderdag, veggiedag' op donderdag vegetarisch koken! Omdat mijn culinaire kennis daarin nogal beperkt is kocht ik gisteren het (langverwachte) Start to veggie met Evy Gruyaert. Zoals je kan lezen in de korte inhoud bevat dit boekje naast vegetarische recepten heel wat tips om groener te gaan leven!


Titel: Start to veggie met Evy Gruyaert
Auteur: Evy Gruyaert
Uitgeverij: Lannoo
Rug: Wat denk je als je het woord 'veggie' in de mond neemt? Alternatief, oubollig, geitenwollen sok? Evy Gruyaert bewijst dat (milieu)bewust leven en eten gemakkelijk te verzoenen is met 'modern, hip en stijlvol'. In vijf hoofdstukken laat Evy haar kritische blik schijnen over onze dagdagelijkse eet- en leefgewoontes. Hoe leer ik gezond en lekker koken zonder vlees of vis? Hoe beperk ik mijn ecologische voetafdruk? Wat zijn de alternatieve vormen van transport? Waar vind ik kledij geproduceerd met respect voor het milieu? Welke verzorgingsproducten zijn echt 100% plantaardig en niet getest op dieren? Hoe kan ik 'groener' gaan wonen? Dit boek bundelt honderden nuttige weetjes en tips, aangevuld met 25 originele vegetarische recepten, om ecologisch verantwoord door het leven te gaan en tegelijk trendy voor de dag te komen. Evy Gruyaert vult elk onderwerp aan met haar persoonlijke ervaringen en tips.

1 opmerking:

Jacinta Bokma zei

Ha Juliette,

Neem ook eens een kijkje op www.devegetariër.nl met nieuws, blogs en recepten. Ben benieuwd wat je ervan vindt. Leuk als je ook een receptje met foto wilt invoeren. Die zie ik graag terug op de site!

Jacinta Bokma
Hoofdredactie deVegetariër.nl
Recepten voor een mooiere wereld
Een initiatief van Antoinette Hertsenberg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...