Pagina's

zondag 29 januari 2012

Tipi

Ik liet toen al eens vallen dat ik aan een "geheim" projectje bezig was voor Lou zijn 2de verjaardag en nu het helemaal af is kan ik het onthullen: een tipi!
Tentjes zijn namelijk hot bij kinderen van alle leeftijden! Eerder zag ik hier en hier al enkele prachtige exemplaren passeren. Maar ik wilde voor Lou een echte indianentent of tipi. Op het net vond ik heel wat foto's maar helaas weinig uitleg over hoe er zelf een te maken. Het werd dus een echt do-it-yourself project :)


Met 4 houten stokken van de Hubo en wat witte stof van Ikea ging ik een paar weken terug aan de slag. Mooi op schema... ware het niet dat Lou afgelopen maandag met 40° koorts werd opgenomen in het ziekenhuis. Wat de dokters eerst hadden uitgesloten bleek uiteindelijk toch de diagnose: Lou had het RSV-virus te pakken :( Of eerder omgekeerd, het RSV-virus had Lou zwaar te pakken. Hij had extra zuurstof nodig en ook extra vocht tegen de uitdroging (hij wilde nl. niet meer eten of drinken). Maar gezien het een virus was moest hij het zelf overwinnen... Pfff, toch moeilijk te verwerken als mama. Ik bleef overdag en ook 's nachts bij hem. We zagen Lou zijn 2de verjaardag (vandaag) al helemaal in het water vallen maar gelukkig herstelde Lou snel en mochten we gisteren naar huis. 

Gisteravond begon ik aan een naaimarathon om de tipi alsnog af te krijgen en vannacht om half twee was hij klaar, oef! Ik blaasde nog snel enkele balonnen op en pakte ook de andere verjaardagskadootjes in. Ik kon met een gerust hart gaan slapen en dacht nog snel eens aan die nacht 2 jaar geleden :) 

Er was er eentje héél blij deze morgen!

2 jaar al! En ik vind dit echt een schitterende leeftijd, vooral hoe ze praten en denken :)

Nog eventjes terug naar de tipi. Ik maakte de zijpanden en ondergrond van effen witte stof van Ikea en werkte af met een paar zwarte-witte vlaggetjes voor op de stokken (stof eveneens van Ikea), biais met sterretjes van bij Julija's shop en een vlaggenlintje rondom rond.

Tenslotte kreeg Lou ook nog dit schattige koks-kostuumpje van mamie & papie :)

12 opmerkingen:

EMMA EN MONA zei

Hoera voor Lou!
En hoera voor de tipi!
Hoe stijlvol, zeg! En zo mooi gepresenteerd! Kan zo in een boekje!

Eline verriest zei

Weer zo suuuuper creatief. Proficiat aan de mama en de jarige !

elisanna zei

wauw, knap zeg! en hiep hiep hoera voor Lou!

Oon zei

Gefeliciteerd, Lou!
Die tent is echt te gek. Daar zal hij wel heel veel plezier aan beleven.
En een ziekenhuisverblijf is inderdaad geen pretje, hopelijk is het bij jullie allemaal snel vergeten.

mama saartje zei

Heel mooi geworden! 2 jarige jongetjes zijn om op te eten, heb hier ook zo een schattig exemplaar rondlopen, eentje dat ook chef kok wil worden. En helaas ook eentje dat al 2x met Rsv in het ziekenhuis lag, zwaar aan de zuurstof (maar hij was toen maar 6 weken). Gelukkige verjaardag voor je grote jongen!

Jozefien zei

Wauw! Ik ben echt onder de indruk: prachtig verjaardagsgeschenk en (nog altijd even) prachtige zoon.

My lovely life zei

olalallaaaa! Amai, amai!Heel erg mooi, en ook de blog in een nieuw jasje...sjiek! Je neemt hele mooie foto's, Julie. Kan inderdaad zo in de boekjes! Ik volg je blog echt graag. Elke dag klik ik wel eventjes om te zien of er een nieuw gezellig postje opstaat.
Katrien.

Ruth zei

Prachtige tent en kok en kroon en jarige zoon! Al een geluk was hij uit het ziekenhuis zodat je samen kon vieren.

variouskinds zei

Proficiat Lou!
Erg mooi gemaakt, mama!

Cathy zei

Proficiat aan je je kleine man en ook de mama natuurlijk ! Zeer leuk gedaan ,zal hij veel plezier aan beleven !! En je hebt toch wel een nieuwe blog lay -out ,ik vind hem alvast supermooi! Ben positief jaloers op je creativiteit ..
grtjs

JoChapeau zei

Kan ik me goed voorstellen dat er eentje heel blij was ! Dikke proficiat voor de jarige Lou !! Wat een prachtcadeaus heb jij gemaakt voor hem ! En dit allemaal met alle extra stress van Lou in het ziekenhuis. Gelukkig is hij er terug bovenop.

JoChapeau zei

Enne, je blog in een nieuw kleedje is ook een schot in de roos !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...